Minecraft on erittäin laaja peli, jossa on paljon mekaniikkaa ja tutkittavia paikkoja, mutta jotkut kehittyneemmät pelaajat saattavat tarvita hieman enemmän teknisiä vaihtoehtoja. Tänään puhumme yhdestä näistä teknisistä toiminnoista: Kuinka nähdä objektien tai lohkojen tunnus Minecraft.
Mikä on tunnus?
Ohjelmoinnissa käytetään yleensä englanninkielisiä sanoja. The ’Nimitunnistetut tunnisteet’ ne ovat erittäin tärkeä käsite koodissa, etenkin Minecraftin kaltaisten pelien koodissa.
Nimitila tai Nimitila, on ryhmä merkkejä, joita käytetään objektien tunnistamiseen ja niihin viittaamiseen (ohjelmoinnissa). Tunnisteet, tunnisteitaovat symboleja, joita käytetään yksiköiden nimeämiseen kielellä.
Siksi Namespaced Identifiers, vaikkakin hieman tarpeeton, on se, miten Minecraftin jokaiselle osalle annetut nimet sanotaan välttävän tietokoneen sekaannukset. Se on muoto julistaa, tunnistaa ja erottaa esineitä, kokonaisuuksia jne … välttää epäselvyyttä.
Henkilöllisyystodistuksen tarve johtuu ihmisten tarpeesta ymmärtää koodi lisätäkseen asioita. Tietokoneet voivat erottaa kaikenlaisia esineitä, mutta emme voi. Siksi jokaiselle resurssille (objekti, lohko, kokonaisuus jne.) Annetaan helposti ymmärrettävät nimet, jotta jokainen, jolla on vähän tietoa, voi ymmärtää ja käyttää sitä.
Tietokoneet eivät kuitenkaan ymmärrä nimien käsitettä, ja ennen kuin kone lukee ne, ne on muunnettava merkkijonoiksi.
Tämä on tärkeää ymmärtää, koska se on tunnisteita pelissä tällä hetkellä. Minecraft sisältää joukon resursseja; mutta siihen on mahdollista lisätä lisää käyttämällä parhaita modeja. Siksi on tärkeää, että peli tallentaa ja aktivoi nämä resurssit erikseen hämmentymättä.
Kaikissa pelin resursseissa on nimi ’Minecraft’, ja tunniste osoittaa objektin tyypin Mikä se on. Esimerkiksi timantit ovat ”minecraft: timantteja” ja rautaharkot, joita voit saada, ovat ”minecraft: iron_ingots”.
Tässä nimitila on ’minecraft’, kun taas tunniste on ’timantit’ tai ’iron_ingots’. Siitä syystä nimi Nimeävälliset tunnisteet, lyhenne ID.
Mitkä ovat pelaajan tunnukset?
Varten käytä komentoja kuten ’/ antaa’, ’/ kutsua’, ’/ vaikutus’ tai ’/ lumota’, Muun muassa on tärkeää tietää objektien, kokonaisuuksien, tehosteiden ja loitsujen tunnukset. Kirjoittamalla komennon palkkiin peli täyttää tekstin kelvollisilla tiedoilla.
Joskus sinun on kuitenkin nähtävä jo olemassa olevan objektin tunnus tai tunnisteet säästää aikaa. Tätä varten katso vain virheenkorjausvalikkoa. Huomaa, että tämä valikko on käytettävissä vain pelin Java -versiossa. Bedrock -versiossa ei ole mahdollista nähdä lohkon tai objektin tunnusta normaalisti. Myös sisäisesti, koodissa, tunnukset toimivat eri tavalla.
Kuinka tarkastella objektitunnuksia?
Jos olet seurannut blogin artikkeleita, olet todennäköisesti tutustunut debug -valikko. Virheenkorjausvalikko aktivoidaan paina F3. F3: lla on kuitenkin myös muita teknisiä toimintoja. Esimerkiksi F3- ja C -näppäinten painaminen kopioi soittimen koordinaatit teleportoitavaksi.
Funktio, joka kiinnostaa meitä tänään, on F3 ja H. Painamalla molempia näppäimiä samanaikaisesti, näet tekniset tiedot inventaariossasi olevista esineistä, mukaan lukien Objektitunnukset, työkalujen ja panssarin kestävyys, panssarin väri ja karttojen mittakaava.
Kuinka nähdä lohkotunnukset?
Sama virheenkorjausvalikko aktivoitu F3 -näppäimen avulla näet lohkojen tunnuksen, kunhan ne ovat toiminta -alueella. Jos voit rikkoa lohkon tai laittaa siihen jotain, näet sen tunnuksen.
Tätä varten sinun tarvitsee vain avata virheenkorjausvalikko ja katso suoraan lohkoon. Näytön oikealla puolella Kohdistettu lohko -osiossa näet lohkon tiedot. Nämä tiedot sisältävät Estä tunnus, voit nähdä sen koordinaatit, tilan ja tarrat. Virheenkorjausvalikko on erittäin tärkeä. Kutsumme sinut oppia käyttämään sitä.