Minecraft on erittäin laaja peli, jossa on paljon mekaniikkaa ja tutkittavia paikkoja, mutta jotkut kehittyneemmät pelaajat saattavat tarvita hieman enemmän teknisiä vaihtoehtoja. Tänään puhumme yhdestä näistä teknisistä toiminnoista: Tulostaulun käyttäminen.
Mikä on tulostaulu?
Tulostaulu on sanojen lyhenne Pisteet ja lauta. Siksi tulostaulu voidaan kääntää muotoon Tulostaulu.
Tulostaulu on edistynyt ja monimutkainen pelin toiminto, jota palvelinten ylläpitäjät ja seikkailukartan tekijät käyttävät yleisesti käyttäjien pisteiden seuraamiseen. Tulostauluja käytetään vain komennolla, ja niiden tavoitteena on seurata pisteitä monella eri tavalla.
On huomattava, että tämä on toinen tapa tulkita sanamerkki pelin sisällä. Virallisesti tulostaulu kääntää ’Merkki’, vaikka tässä artikkelissa käytämme synonyymiä ’Board’, koska Minecraftissa merkki on viittaus eksymiseen.
Kuinka käytät tulostaulua?
Tulostaulu on monimutkainen järjestelmä, joten tässä artikkelissa yritämme selittää sen toiminnan mahdollisimman yksinkertaisella tavalla. Kuten jo mainitsimme, tulostauluja käytetään vain komennolla. Kuitenkin, ennen kuin voit käyttää niitä, sinun on ensin tiedettävä niiden parametrit.
Tulostaulua on vain yksi, ja jokaista erityyppistä tulosta pidetään tavoitteena. Tämä käsite on erittäin tärkeä, koska a ”uusi” tulostaulu, maali on lisättävä.
Tavoitteiden pistemäärää ei näytetä; jotta pelaajat voivat nähdä pisteet, käytä setdisplay, setdisplay voit lisätä paikan, jossa pisteet näytetään, joko sivupalkissa tai näytöllä, jossa käyttäjät ovat online -tilassa.
Jokainen pelaaja voi sisältää tarroja tallennetaan tulostauluun. Tunnisteet tallennetaan kunkin kokonaisuuden mukaan, ei osana mitään tavoitetta.
Hallintapaneeli voi tunnistaa entiteettiryhmät nimellä laitteet. Tämä parametri on suunniteltu moninpelitilassa oleville palvelimille, joissa järjestetään kilpailuja.
Parametri: Tavoitteet
Hallituksen tärkein parametri on tavoitteet. Tavoitteet ovat pohjimmiltaan kaikki muut parametrit, joita peli laskee pisteiksi, olipa kyse tappojen määrästä tai jostain muusta. On mielenkiintoista tietää, että voit saada tavarasi takaisin, kun kuolet Minecraftissa. Tällä parametrilla on puolestaan kolme parametria, jotka määrittävät sen käyttäytymisen.
Parametri ’nimi’ on sisäisesti käytettävä tunniste. Tämän nimen on oltava ainutlaatuinen, koska kaikki pelin tekniset toiminnot käyttävät tätä nimeä viittaamaan tavoitteeseesi.
Parametri ’näyttönimi’ on tunniste, jota käytetään ulkoisesti. Tämän nimen ei tarvitse olla ainutlaatuinen, ja pelaajat näkevät tämän nimen.
Parametri ’kriteeri’ (kriteerit) Se määrittää kohteen käyttäytymisen. Pohjimmiltaan tämä parametri määrittää sen, mitä tavoite laskee. Puhumme lisää mahdollisista kriteereistä, joista voit valita pian.
Parametri ’pisteet’ Juuri sen nimi viittaa: Tavoitteen kunkin kokonaisuuden nykyinen pisteet. Tätä parametria voidaan lisätä tai pienentää komennoilla. Ajatuksena on, että joka kerta kun pelaaja ansaitsee pisteitä, aktivoidaan komento, joka lisää tätä parametria. Taulu voidaan myös asettaa niin, että tämä parametri kasvaa pelin tapahtumien, kuten tappojen, myötä.
Parametri ’pisteiden haltija’ Se on pelaajan tai kokonaisuuden nimi, joka omistaa tavoitteen pisteet.
Parametri: Kriteerit
Pohjimmiltaan tämä parametri kertoo kohteelle, mitä lasketaan jonkun pistemäärän lisäämiseksi. Tämä parametri voidaan asettaa laskemaan tappoja, ansaittua kokemusta, suoritettuja tasoja jne.
Kuvan esimerkissä käytät ’playerKillCount’, joka laskee tappamiesi pelaajien määrän. Aina kun toinen pelaaja tapetaan, pisteet kasvavat.
Komennot
Nyt tiedät kaikki tulostaulun parametrit. Seuraava askel on sinun oppia käyttämään komentoja, jotka luovat ja muokkaavat niitä.