3D Studio Max on yksi parhaista 3D -visualisointiohjelmista kaikille suunnittelun opiskelijoille tai piirustuksen ystäville. Helppokäyttöisen ohjelmiston ja monien uskomattomien työkalujen avulla voit suunnitella projekteja tai suunnitella oman videopelisi.
Tietysti olet täällä, koska tiedät kuinka hyödyllistä se on, mutta aloittelijana sinulla on vaikeuksia käsitellä joitain asioita, älä huoli! Tässä opetamme sinulle yhden, mutta neljä hyvin yksinkertaista tapaa tietää, kuinka paljon esine mittaa Studio Max 3D: ssä.
Tapa 1: Muunna objekti muokattavaksi polylinjaksi
Tämä muoto on erittäin tarkka tietää minkä tahansa kohteen mitat, Voit auttaa itseäsi muuttamalla 3D Studio Max -katsojien kokoa, jotta et unohda mitään yksityiskohtia työssäsi, toimi seuraavasti:
- Kun olet luonut objektimme, paina F4 nähdäksesi sen ympärillä olevat viivat, ne näytetään valkoisina
- Siirry paneeliin ja napsauta Muokkaa >> Purista
- Napsauta kohdetta ja napsauta hiiren kakkospainikkeella valikkoa
- napsauta Peitä kohteeseen >>Muunna muokattavaksi poly, joten muunnat objektin muokattavaksi polyviivaksi
- Valitse vasemmasta yläkulmasta Työkalut >>Mittaa etäisyysja aktivoi sitten Snaps Toggle
- Kun napsautat objektin mitä tahansa kärkeä, näkyviin tulee katkoviiva, joka toimii viivaimena.
- Valitse piste A ja sitten B millä tahansa kohteen X-, Y- ja Z -akselilla
- Näet näytön vasemmassa alakulmassa kuinka pitkä se rivi on mitä juuri loit
Tällä muodolla Sinun on erittäin helppo tietää 3D -objektisi mitat nopeasti ja tarkasti. Siirrytään nyt toiseen muotoon, joka auttaa myös tietämään mittaukset tasaisesta kohteesta pisteestä A paikkaan B.
Tapa 2: Lisäohjelmat
Tämä lomake saattaa vaikuttaa yksinkertaisemmalta kuin edellinen ja ihmettelet, miksi emme selitä tätä lomaketta sinulle alusta alkaen, jatka lukemista ymmärtääksesi kokonaiskuvaa.
- Siirry kojelautaan ja napsauta apuohjelmia >>Mitata
- Napsauta kohdetta ja näet kolme eri väriä osoittavaa nuolta, jotka osoittavat akselit X, Y ja Z
- Paneelin oikeassa alakulmassa näkyy mitat
Syynä on, että tämä työkalu ei yleensä ole kovin tarkka abstrakteimpien esineiden kanssa tai materiaalin kanssa, joka ei näytä kovin hyvältä, joten jos haluat tarkkuutta, suosittelemme tietysti lomaketta 1 Harjoittelemalla näet, mikä tapa toimii sinulle parhaiten.
Tapa 3: käytä nauha -vaihtoehtoa
- Siirry paneeliin ja paina ”Luo”, joka on kaikkien työkalujen ensimmäinen kuvake
- Sitten auttajat >> Nauha >> Snaps Vaihda ilmestyy sininen risti
- Sen avulla napsautamme kohtaa A ja lopettamatta painamista vetämme pisteeseen B.
- Näin luomme nauhan, mitat näkyvät ”Parametrit”
Tapa 4: tee oma mittauslaitteemme
Ennen kuin teet esineitä koneellemme, toimi seuraavasti. Olettaen että sinun on suoritettava jokin kokoonpano voidaksesi toimia:
- Siirry näytön yläreunan valikkoon ja napsauta Mukauta >> Yksiköiden asetukset
- Näkyviin tulee valikko, avaa toinen napsauttamalla SystemUnit Setup
- Muuta uudessa valikossa vaihtoehto ”Milimetrit” arvosta ”Metrit”
- Varmista, että mittausvaihtoehtojen molemmat valikot sanovat ”Metrit”
- Luo objekti napsauttamalla ”OK” molemmissa valikoissa
- Siirry sitten Mukauta >>Mukauta käyttöliittymää Napsauta näyttöön tulevassa uudessa valikossa Työkalurivit >> Uusi
- Anna työkalupalkille haluamasi nimi ja napsauta sitten ”OK”, ja edellisessä valikossa näet ”Toiminto” -luettelon uusilla asetuksilla
- Valitse luettelosta ja vedä vaihtoehto ”Mittaa etäisyys”luomillesi työkaluriveille ja napsauta sitten Tallenna.
Napsauta nyt Stap3D ja juuri luomaasi työkalua, näet keltaisen stapin Nämä auttavat sinua työssäsi, paina mitattavan kohteen pisteitä A ja B ja vasemmassa alakulmassa näet mitat.
Tämä lomake auttaa myös mittaamaan tasojen eri kohteiden väliset etäisyydet. Toivomme, että tämä artikkeli auttaa sinua jatkamaan lukemista sivuillamme ja älä missaa uusimpia 3D Studio Max -päivityksiä.