Skip to content

Taivutetun putken tai putkien luominen 3D Studio Maxissa – Tee siitä erittäin helppoa

1 de syyskuu de 2021
studio max herramientas proyectos 11243 11830

Kaikki arkkitehdit, insinöörit, pelintekijät ja mainostajat käyttävät 3D Studio Maxia luoda tai suorittaa työpaikkoja, joissa heidän on tehtävä suunnitelmia ja 3D -malleja. Tämä ohjelma on erittäin hyödyllinen kohokuviointiin, veistämiseen, muotoiluun, animaatioon tai 3D -liikkeisiin ja renderöinteihin.

Se on hyödyllinen kaikenlaisten mallien ja pelinäytöt ja digitaaliset kuvat. Siinä on hallituksessa varsin hyödyllisiä työkaluja, jotka helpottavat hankkeiden toteuttamista, jotta voidaan auttaa asiantuntijoita ja niitä, jotka eivät ole niin asiantuntijoita tämän ohjelman käyttämisessä.

3D Studio Max on ihanteellinen insinööreille ja arkkitehdeille, kun he toteuttavat projektejaan, kuten rakennuksia tai kaupunkisuunnittelua, ja esittelevät suunnitelmiaan 3D -muodossa, mikä helpottaa projektien visualisointia suunnitteluvaiheessa. Tämä mahdollistaa asiakkaiden ymmärtää ja visualisoida tarkasti suunnitellut objektit ja suorita tarvittavat muutokset. Voit myös luoda viivoja ja erilaisia ​​näkökulmia ja saada viitteitä mallinnuksessa.

Mitä työkaluja 3D Studio Maxilla on taivutetun putken tai putkien luomiseen 3D Studio Maxissa?

Yksi vaikeimmista töistä kaikissa 3D- ja tekstiprojekteissa on kohokuvioiden luonnollinen näyttäminen käyristä. Tämä voi vaihdella orgaanisesta muotoon tai keinotekoiseen hahmoon. Niitä ovat putket tai letkut ja myös ihmisten luominen. Houkutteleva ohjelma Tämän tyyppisten muotojen toteuttaminen on 3D Studio Max.

3D Studio Max sisältää nämä työkalut taivutetun putken toteuttamiseksi tai putken luomiseksi; GEOMETRIA, VAKIOTIEDOT ja komento PUTKI ja PARAMETRIT. Seuraavassa on lyhyt ja yksinkertainen luettelo neljästä vaiheesta putkilinjan toteuttamiseksi.

On suositeltavaa, että sinulla on uusin 3D Studio Max -versio, jotta voit seurata vaiheita, koska ne ovat kyseisen version innoittamia. Joten jos et ole jo tehnyt niin, kehotamme sinua päivittämään uusimpaan versioon.

Ohjeita taivutetun putken tai putkien tekemiseen 3D Studio Maxissa

Seuraava, sinulle annetaan yksinkertainen askel askeleelta jotta he voivat oppia käyttämään työkaluja taivutusputkien ja -putkien valmistamiseen 3D Studio Maxissa erittäin helposti.

Vaihe 1

Mene 3D Studio Max, napsauta välilehteä LUODA ohjauspaneelista komento, joka sijaitsee näytön sivussa, sieltä löydät useita vaihtoehtoja, joista ensimmäinen kojelaudassa on GEOMETRIA.

Näet valikossa luettelon osista tai elementeistä, valitsemme komennon ja sanovan vaihtoehdon VAKIO ALKUPERÄISET ja käytettävissä olevissa tai esitetyissä painikkeissa napsautamme komentoa PUTKI

Vaihe 2

Kun työkalu on aktivoitu, menemme työalueelle ja napsautamme sitä paikkaa, joka olisi putken pohjan keskelle ja vapauttamatta hiiren oikeaa painiketta, siirrämme sitä saadaksemme putken sisähalkaisijan, säädä putken paksuus.

3D studio max -ohjelmassa luodut putket

Vaihe 3

Siirretään seuraavaksi hiiren osoitin vapauttamatta vasenta napsautusta, kunnes saavuttaa haluttu halkaisija putken ulkopuolelta ja napsauta sen määrittämiseksi, lopuksi liikuta hiirtä uudelleen ja napsauta, kunnes putken korkeus tai pituudet ovat sopivalla paikalla.

Vaihe 4

Komentoa käyttämällä PARAMETRIT Parametreja on mahdollista muuttaa putken luomisen jälkeen, tämä sijaitsee komentopaneelin oikeassa yläkulmassa. Hyväksy muutos napsauttamalla Käytä. Ja lopulta säästää työsi.

Älä huoli, jos teet virheen niin hyvin kuin voit kumota muutokset, mutta ole varovainen, sillä muutokset voidaan peruuttaa rajoitetusti. Vaikka voit helposti muuttaa tai muuttaa kumottujen toimintojen määrää.

Toivomme, että olet saanut tarvitsemasi avun ja pystyt luomaan kaikki tarvitsemasi putket. Kutsumme sinut jatkamaan oppimista kaikista 3D Studio Max temppuja ja sinusta tulee asiantuntija tämän erittäin hyödyllisen ohjelman avulla. Näet, että sinulla ei ole ongelmia noudattamalla tänään antamaamme opasta.